Atrakcje rowerowe w okolicy Czarnej Góry

In Atrakcje, opisy tras, Czarna Góra

Rejony Masywu Śnieżnika często nazywane są nieodkrytym rajem dla rowerzystów. Sieć dróg leśnych jest gęsta i zróżnicowana, a przy tym oferuje dobrze oznakowane trasy. Okolice Czarne Góry przyciągają zarówno amatorów, jak i zawodowców. Jakie trasy rowerowe warto wziąć pod uwagę?

Międzygórze – przełęcz Śnieżnicka – Żmijowiec

Ta mierząca 19 km pętla to doskonała okazja do przejazdu leśnymi drogami i szlakami rowerowymi. Rozpoczyna się w centrum Międzygórza, skąd należy wyruszyć na przełęcz Śnieżnicką szlakiem niebieskim. Następnie trzeba skręcić w lewo na szlak czerwony, który szczytem Żmijowca prowadzi do przełęczy Żmijowa Polana. Po zakręcie w lewo trasa zaczyna pokrywać się z nartostradą Czarna Góra – Międzygórze, oznakowaną aż do samego Międzygórza. W zależności od sprawności, trasę przejechać można w ok. 3 godziny.

Sienna – Śnieżnik – Międzygórze

Pętla ta pozwala na poznanie najwspanialszych atrakcji Masywu Śnieżnika. Ze Siennej należy wyruszyć na Janową Polanę, a następnie odbić w prawo na Śnieżnik. Trasa prowadzi prosto czerwonym szlakiem na Przełęczy Śnieżnickiej, skąd w lewo niebieski szlak prowadzi do Międzygórza. W centrum miasta należy skręcić w prawo i wyruszyć prosto w kierunku Czarnej Góry, aż do napotkania zniszczonej drogi asfaltowej. Stamtąd trzeba skręcić w lewo i dojechać do drogi głównej na Przełęczy Puchaczówka, skąd w dół wrócić można do Siennej. Po zakończeniu tej trasy, warto zatroszczyć się o dobre noclegi w Złotych Górach, serdecznie zapraszamy na komfortowy nocleg w naszym pensjonacie – cennik.

Trasa rowerowa z Międzygórza

Z Międzygórza prowadzi łatwa i krótka trasa. Z centrum należy wyruszyć w kierunku Czarnej Góry ulicą Sanatoryjną. Po dojechaniu do kamiennego mostku wystarczy skręcić w lewo w stronę Marii Śnieżnej, po czym skręcić w prawo w górę na następnej krzyżowce. Droga ta pozwala na dotarcie do skrzyżowania szlaków, które prowadzą na Czarną Górę. Stamtąd można odbić w prawo, a następnie znowu w prawo i ponownie zjechać w dół do kamiennego mostku. W lewo dojechać można prosto do zjazdu, gdzie zaczyna się międzygórska droga asfaltowa. Stąd wystarczy wybrać bezpośredni zjazd do centrum miasta.

Sprawdź możliwości uprawiania sportów wodnych w okolicy Siennej i Czarnej Góry.